Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Saskia's Office Support

Artikel 1: Algemeen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Overeenkomst van opdracht die tussen Opdrachtgever en Saskia’s Office Support wordt gesloten.
  2. Een aanbod van Saskia’s Office Support is vrijblijvend en één maand geldig.
  3. Afwijkende voorwaarden en eventuele wijzigingen en aanvullingen op deze Overeenkomst gelden uitsluitend voor zover deze schriftelijk door Saskia’s Office Support zijn aanvaard en dan alleen voor de desbetreffende Overeenkomst.
  4. De Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Saskia’s Office Support komt tot stand op het moment dat het aanbod van Saskia’s Office Support wordt aanvaard dan wel dat de werkzaamheden van Saskia’s Office Support aanvangen.
  5. De Overeenkomst wordt door Opdrachtgever aangegaan in de uitoefening van diens beroep of bedrijf.
  6. De werkzaamheden worden door Saskia’s Office Support verricht op basis van een Overeenkomst van opdracht en uitdrukkelijk niet vanuit een (fictieve) arbeidsverhouding met Opdrachtgever. Opdrachtgever zal over de verschuldigde bedragen dan ook geen loonheffing en premies werknemersverzekeringen inhouden en afdragen.
  7. Beide partijen kunnen langs elektronische weg met elkaar communiceren. Aan het gebruik hiervan kleven risico’s zoals verlies van bestanden of gegevens, vertraging, manipulatie en virussen. Saskia’s Office Support is niet aansprakelijk voor de schade die eventueel hieruit voortvloeit.

Artikel 2: De uitvoering van de werkzaamheden

  1. Saskia’s Office Support accepteert de opdracht en aanvaardt daarmee de volle verantwoordelijkheid voor het op juiste wijze uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden.
  2. Saskia’s Office Support gaat met deze Overeenkomst een inspanningsverplichting aan om naar eigen inzicht en vermogen de doelstelling van de opdracht te bereiken en de overeengekomen kennis en vaardigheden op het gebied van operationele en management ondersteunende activiteiten in te zetten.
  3. Saskia’s Office Support deelt werkzaamheden zelfstandig in, voert deze zelfstandig uit en verricht de overeengekomen werkzaamheden naar eigen inzicht.
  4. Opdrachtgever kan wel instructies geven omtrent het beoogde doel van de opdracht, echter niet over de wijze waarop de opdracht dient te worden uitgevoerd. Termijnen waarbinnen de werkzaamheden van Saskia’s Office Support dienen te worden afgerond, zijn slechts te beschouwen als fatale termijnen indien dit uitdrukkelijk voorafgaand schriftelijk is overeengekomen.
  5. Als dat voor het gewenste resultaat van de opdracht nodig is, vindt overleg en afstemming plaats tussen Opdrachtgever en Saskia’s Office Support en/of eventuele derden in geval van samenwerking met anderen.
  6. Voor het overige zal Saskia’s Office Support bij het uitvoeren van de Overeenkomst waar mogelijk rekening houden met de wensen van Opdrachtgever, mits redelijk en bevorderlijk voor de uitvoering van de Overeenkomst.
  7. Saskia’s Office Support verricht de werkzaamheden vanuit de eigen locatie van Saskia’s Office Support, en met gebruikmaking van diens eigen apparatuur en voorzieningen, tenzij partijen ten aanzien van een specifieke opdracht uitdrukkelijk schriftelijk anders overeenkomen. Opdrachtgever is verplicht om Saskia’s Office Support op digitale wijze alle relevante gegevens en informatie over diens bedrijf en diens activiteiten en alle overige relevante informatie te verstrekken welke nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden in het kader van de overeengekomen opdracht. Opdrachtgever staat jegens Saskia’s Office Support in voor de juiste, volledige en tijdige verstrekking van alle voor de werkzaamheden relevante gegevens en informatie, ook indien die van derden verkregen moeten worden.
  8. Indien Saskia’s Office Support voor specifieke werkzaamheden naar een locatie moet reizen, dient dit door Opdrachtgever vooraf schriftelijk te worden overeengekomen. Saskia’s Office Support is in dat geval gerechtigd haar reiskosten aan Opdrachtgever door te belasten tegen een tarief van EUR 0,19 per kilometer. Reistijd zal separaat worden gefactureerd tegen het overeengekomen uurtarief (excl. btw).

Artikel 3: Duur van de Overeenkomst van opdracht

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode zoals overeengekomen in de Overeenkomst, tenzij uit de aard van de Overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  2. Is binnen de looptijd van de Overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn, mits Saskia’s Office Support dit schriftelijk en met redenen omkleed bij Opdrachtgever heeft aangegeven. Dit geeft Opdrachtgever nooit het recht de Overeenkomst te beëindigen of de betaling van de facturen op te schorten of achterwege te laten.
  3. Opdrachtgever verklaart zich er uitdrukkelijk mee akkoord dat Saskia’s Office Support ook ten behoeve van andere opdrachtgevers werkzaamheden verricht.
  4. Opdrachtgever is gerechtigd de Overeenkomst door tussentijdse opzegging te beëindigen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

Artikel 4: Nakoming en vervanging

  1. Binnen de in deze Overeenkomst gestelde grenzen is Saskia’s Office Support vrij haar werkzaamheden naar eigen inzicht in te (laten) richten en uit te (laten) voeren.
  2. Het staat Saskia’s Office Support vrij de werkzaamheden voor eigen rekening en risico geheel of ten dele te laten uitvoeren door derden, waaronder ondergeschikten. Saskia’s Office Support zal Opdrachtgever daarover op voorhand informeren. Saskia’s Office Support blijft verantwoordelijk voor de kwaliteit van het werk en het naleven van de gemaakte afspraken.
  3. In geval van overmacht, waaronder mede begrepen, ziekte of tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid van Saskia’s Office Support, computerstoring of – uitval, internetstoring of –uitval, is Saskia’s Office Support gerechtigd haar prestaties op te schorten, zonder dat Opdrachtgever uit dien hoofde enig recht op schadevergoeding kan doen gelden. Saskia’s Office Support zal een geval van overmacht direct melden bij Opdrachtgever. Indien de overmacht langer voortduurt dan 10 werkdagen, is Opdrachtgever gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden zonder dat Opdrachtgever recht heeft op schadevergoeding.

Artikel 5: Vergoeding, facturering en betaling

  1. Opdrachtgever betaalt voor de te leveren prestaties door Saskia’s Office Support een vergoeding welke is vastgesteld in de Overeenkomst.
  2. Saskia’s Office Support zendt voor de te verrichte werkzaamheden achteraf aan de Opdrachtgever een factuur. De factuur zal voldoen aan de wettelijke vereisten.
  3. De in de Overeenkomst genoemde tarieven zijn exclusief BTW en exclusief reis- en verblijfkosten.
  4. De vergoeding wordt voldaan binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien op enig moment Opdrachtgever niet aan diens betalingsverplichting voldoet, is Saskia’s Office Support gerechtigd haar prestaties op te schorten tot zij de overeengekomen betaling volledig heeft ontvangen.
  5. De Overeenkomst eindigt in geval van overlijden van een der partijen. Partijen hebben daarnaast het recht de Overeenkomst onmiddellijk te ontbinden in geval van faillissement of (voorlopige) surséance van de andere partij. Aan beide partijen komt de eveneens bevoegdheid tot ontbinding toe indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in een wezenlijke verplichting uit hoofde van de Overeenkomst en de andere partij ter zake van die verplichting in verzuim is.
  6. Saskia’s Office Support zal na afloop van de maand Opdrachtgever voorzien van een specificatie van de gewerkte uren/verrichtte werkzaamheden. Mocht er een specifiek aantal uren per maand zijn overeengekomen en Saskia’s Office Support heeft gedurende de betreffende maand meer of minder uren in een maand dan het overeengekomen aantal uren werkzaamheden verricht, informeert Saskia’s Office Support Opdrachtgever hierover. Na overleg met Opdrachtgever, zal Saskia’s Office Support, naar diens keuze, (I) deze meer of minder gewerkte uren verrekenen met het overeengekomen aantal uren in de volgende maand of (II) voor de meer of minder gewerkte tijd separaat een factuur sturen of (III) de minder gewerkte uren inhalen binnen een periode van 2 maanden. Saskia’s Office Support zal in dat geval de meer of minder bestede tijd factureren/ crediteren tegen het overeengekomen uurtarief (excl. btw en andere heffingen). Betaling van de aanvullende werkzaamheden dienen, tenzij anders overeengekomen, zonder aftrek, korting of verrekening, te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.
  7. Het voorgaande is niet van toepassing indien de minder gemaakte uren het gevolg zijn van het door opdrachtgever niet verstrekken van voldoende werkzaamheden om aan de overeengekomen aantal uren te kunnen voldoen.
  8. Opdrachtgever kan, mits in overleg en met overeenstemming van Saskia’s Office Support, te allen tijde aanvullende werkzaamheden, ten opzichte van de overeengekomen werkzaamheden in het kader van deze opdracht, door Saskia’s Office Support laten verrichten. Saskia’s Office Support zal deze werkzaamheden verrichten tegen het overeengekomen uurtarief (excl. BTW en andere heffingen).
  9. Eventueel bezwaar tegen de factuur van Saskia’s Office Support dient binnen 14 dagen na de verzending daarvan schriftelijk aan Saskia’s Office Support gemotiveerd kenbaar te worden gemaakt. Indien bezwaar of de motivatie daarvan binnen de gestelde termijn uitblijft, wordt Opdrachtgever geacht met de hoogte van de factuur in te stemmen.

Artikel 6: Prijsindexering

  1. Saskia’s Office Support is gerechtigd om eens per jaar haar tarieven aan te passen. Saskia’s Office Support zal Opdrachtgever daarover schriftelijk één maand voorafgaande aan de ingangsdatum van de tariefsverhoging informeren. Indien Opdrachtgever niet akkoord gaat met de prijsaanpassing, is zij gerechtigd om de Overeenkomst op te zeggen, tegen de datum dat de gewijzigde tarieven van kracht zijn.

Artikel 7: Belastingen en premies volksverzekeringen

  1. Onderhavige Overeenkomst is bedoeld een Overeenkomst van opdracht te zijn zoals omschreven in artikel 7:400 e.v. van het Burgerlijk Wetboek. Opdrachtgever zal dan ook over de in het kader van de Overeenkomst verschuldigde honoraria geen loonheffing en premies werknemersverzekeringen inhouden en afdragen.
  2. Mocht Opdrachtgever op enig moment onverhoopt worden geconfronteerd (bijvoorbeeld op grond van een werkelijke dan wel fictieve dienstbetrekking) met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting of premies volksverzekeringen in verband met onderhavige Overeenkomst, dan vrijwaart Saskia’s Office Support de Opdrachtgever voor eventuele aanspraken ter zake, tenzij het ontstaan van deze aanspraken (mede) het gevolg is van een handelen of nalaten van Opdrachtgever zelf.
  3. Indien de situatie als bedoeld in lid 2 zich voordoet, is Saskia’s Office Support gerechtigd op het oordeel van de Belastingdienst omtrent de vermeende inhoudings- en afdrachtsplicht beroep aan te tekenen. Opdrachtgever zal aan een dergelijke rechtsvordering zoveel mogelijk zijn medewerking verlenen en onthoudt zich in ieder geval van al hetgeen de positie van Saskia’s Office Support in deze zou kunnen schaden.

Artikel 8: Aansprakelijkheid

  1. Saskia’s Office Support is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze Overeenkomst, tenzij Saskia’s Office Support de schade opzettelijk of met grove schuld heeft veroorzaakt.
  2. In het geval dat Saskia’s Office Support een schadevergoeding verschuldigd is aan Opdrachtgever bedraagt de schade niet meer dan het honorarium.
  3. Alle werkzaamheden die Saskia’s Office Support uitvoert, gericht aan derden, worden onder verantwoordelijkheid en uit naam van Opdrachtgever verricht. Indien als gevolg van deze werkzaamheden een Overeenkomst wordt gesloten, wordt deze Overeenkomst gesloten tussen deze derde en Opdrachtgever. Saskia’s Office Support is geen partij bij deze Overeenkomst en kan niet verantwoordelijk of aansprakelijk gehouden worden voor deze Overeenkomst.
  4. Saskia’s Office Support is uitsluitend gehouden tot vergoeding van directe schade. Aansprakelijkheid van Saskia’s Office Support voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, is uitgesloten. Aanspraken tot schadevergoeding vervallen indien deze niet binnen één jaar na ontdekking daarvan bij de bevoegde rechter aanhangig zijn gemaakt.
  5. De in dit artikel genoemde aansprakelijkheidsbeperkingen gelden onverkort in geval van aansprakelijkheid ten opzichte van meerdere Opdrachtgevers. Alsdan betaalt Saskia’s Office Support aan alle Opdrachtgevers tezamen niet meer dan de op grond van bovenstaande artikelen geldende schadevergoeding. Buiten de in voorgaande artikelen genoemde gevallen rust op Saskia’s Office Support geen enkele verplichting tot schadevergoeding.
  6. Opdrachtgever vrijwaart Saskia’s Office Support ter zake van alle aanspraken van derden die uit of verband houden met de voor Opdrachtgever (nog te) verrichte(n) werkzaamheden en het gebruik van door Opdrachtgever verstrekte gegevens en informatie, tenzij deze aanspraken het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van Saskia’s Office Support. De vrijwaring heeft mede betrekking op alle schade en (proces)kosten die de Saskia’s Office Support in verband met een dergelijke aanspraak maakt.

Artikel 9: Geheimhouding, datalekken en AVG

  1. Elk van de Partijen en eventuele door Saskia’s Office Support in het kader van deze Overeenkomst in te schakelen personen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die hen in het kader van de Overeenkomst (alsmede de werkzaamheden welke uit deze Overeenkomst voortvloeien) ter kennis is gekomen en waarvan het vertrouwelijke karakter bekend is, dan wel waarvan partijen het vertrouwelijke karakter redelijkerwijs hadden kunnen begrijpen.
  2. Elk van de Partijen zal bij het gebruik van de informatie, die haar ter kennis is gekomen in het kader van de Overeenkomst, de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten.
  3. Saskia’s Office Support verwerkt de eventueel aan haar verstrekte persoonsgegevens uitsluitend op de manier die met Opdrachtgever is afgesproken en enkel in het kader van de onderhavige opdracht. Dit verwerken zal niet langer of uitgebreider plaatsvinden dan noodzakelijk voor de uitvoering van deze opdracht. De verwerking vindt plaats volgens instructie van Opdrachtgever en in lijn met het privacyreglement. Indien een instructie, naar de mening van Saskia’s Office Support, een inbreuk maakt op de AVG stellen zij Opdrachtgever daarvan onmiddellijk in kennis.
  4. De verwerking vindt plaats onder verantwoordelijkheid van Opdrachtgever. Saskia’s Office Support heeft in dit kader nadrukkelijk geen zeggenschap over het doel en de middelen van de verwerking en neemt geen beslissingen over het gebruik van Persoonsgegevens, de bewaartermijn van de voor opdrachtgever verwerkte Persoonsgegevens en het verstrekken van persoonsgegevens aan derden.
  5. Indien door Saskia’s Office Support gebruik zal worden gemaakt van andere (sub)verwerkers, bijvoorbeeld als deze (sub)verwerkers over specialistische kennis of middelen beschikken, zal Saskia’s Office Support de verplichtingen uit deze Overeenkomst aan deze(sub)verwerker opleggen en hem of haar en volledig instrueren over de omgang met de persoonsgegevens en de van Opdrachtgever verkregen instructies. De verwerking vindt in dit geval eveneens plaats onder de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever.
  6. Voor zover mogelijk verleent Saskia’s Office Support bijstand bij het vervullen van de verplichtingen van Opdrachtgever ten aanzien van verzoeken van derden om uitoefening van hun rechten (bijvoorbeeld inzage, wijziging of verwijdering van Persoonsgegevens). Saskia’s Office Support zal aan haar kenbaar gemaakte verzoeken aan Opdrachtgever doorsturen, maar niet zelfstandig afwikkelen.
  7. Saskia’s Office Support neemt in het kader van de verwerking passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen. Bij het nemen van de beveiligingsmaatregelen is rekening gehouden met de te mitigeren risico’s, de stand van de techniek en de kosten van de beveiligingsmaatregelen. Opdrachtgever heeft zich goed geïnformeerd over deze beveiligingsmaatregelen en verklaart dat deze maatregelen een beveiligingsniveau hebben dat past bij de aard van de persoonsgegevens en de omvang, context, doeleinden en risico’s van de verwerking.
  8. Opdrachtgever staat er voor in dat de verwerking van persoonsgegevens op basis van deze Overeenkomst niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op de rechten van betrokkene(n) en vrijwaart Saskia’s Office Support voor alle aanspraken in geval van een overtreding van Algemene Verordening Gegevensbescherming, inclusief de uitvoeringswet van deze verordening en andere wet- en regelgeving, tenzij deze overtreding het gevolg is van grove schuld of nalatigheid van Saskia’s Office Support.
  9. Na afloop van de Overeenkomst draagt Saskia’s Office Support binnen 4 weken, naar gelang de keuze van Opdrachtgever, zorg voor het terugbezorgen aan Opdrachtgever of het wissen van alle Persoonsgegevens. Saskia’s Office Support verwijdert kopieën, behoudens afwijkende wettelijke voorschriften.
  10. Indien er sprake is van een Datalek stelt Saskia’s Office Support, Opdrachtgever, uiterlijk binnen 48 uur na bekendwording op de hoogte en voorziet Opdrachtgever daarbij van de informatie die redelijkerwijs nodig is om – indien nodig – een juiste en volledige melding te kunnen doen aan de Autoriteit Persoonsgegevens en eventueel de betrokkene(n) in het kader van de Meldplicht Datalekken c.q. De melding van Datalekken aan de Autoriteit Persoonsgegevens en (eventueel) Betrokkene(n) is altijd de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever. Saskia’s Office Support wijst in dit kader alle aansprakelijkheden van de hand.

Artikel 10: Overige bepalingen

  1. Op deze Overeenkomst en al hetgeen daarmee verband houdt of daaruit voortvloeit, is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen in verband met deze Overeenkomst of hieruit voortvloeiend, zullen aan de bevoegde rechter van het arrondissement van de woonplaats van Saskia’s Office Support worden voorgelegd.

Bergschenhoek, februari 2021